UKK - Usein kysytyt kysymykset
Kuinka valitsen oikeanlaisen valaisimen?
Ledlenser valaisinvalikoima on laaja ja kannettavia valaisimia on jokaiseen käyttötarkoitukseen. Olemme kategorioineet tuotteet, jotta löytäisit helpoiten juuri tarpeitasi vastaavan valaisimen. Esimerkiksi polkujuoksuun suosittelemme sporttisia NEO-otsalamppuja, jotka löydät Vauhdikkaaseen menoon -kategoriasta. Osa valaisimista on suunniteltu kovaan ammattikäyttöön, osa taas esimerkiksi lapsille. Lue lisää Otsalampun valintaoppaastamme.
Haluaisin mahdollisimman helppokäyttöisen ja yksinkertaisesti toimivan otsalampun, mikä malli olisi hyvä?
Suosittelemme tutustumaan Ledlenser Core -sarjaan. Esimerkiksi ladattava H5R Core otsavalaisin on erittäin perusvarma ja helppokäyttöinen otsalamppu.
Onko Ledlenser valaisimilla takuu?
Kyllä! Meille on tärkeää että ostamasi valaisin toimii luotettavasti useita vuosia, ja sen vuoksi Ledlenserillä on jopa 7 vuoden takuu. Lue lisää valaisinten tuotetakuusta täältä.
Mitä valaisimen rekisteröinti tarkoittaa?
Rekisteröimällä Ledlenser valaisimen pakkauksen sisällä olevalla yksilöllisellä koodilla, voit pidentää valaisimen takuuaikaa. Lue lisää täältä.
Valaisimeni ei toimi enää, mitä teen?
Kokeile ensimmäisenä vaihtaa paristot tai ladata akku. Huoltoon tulee välillä valaisimia joissa vain akku on loppunut, eikä takuu korvaa tällaisia huoltoja. Jos valaisin on mennyt rikki ja takuuaika on voimassa, voit lähettää sen meille Ledlenser takuuhuoltoon.
Yritän kytkeä otsavalaisimen päälle ja se vain vilkuttaa valoa?
Jos otsavalaisin vilkuttaa valoa kytkintä painaessa, niin valaisimessa on mitä todennäköisemmin mennyt päälle kuljetuslukko.
Kuljetuslukon poistaminen:
Pitämällä pohjassa kytkintä yhtäjaksoisesti n 8 - 10 sekuntia. valaisin vilkahtaa pari kertaa ja valaisin menee päälle. Kuljetuslukko voidaan kytkeä takaisin toistamalla sama toiminto. Kuljetuslukon käyttö estää valaisimen tahattoman syttymisen säilytyksen ja kuljetuksen aikana. Katso käyttöohjeet.
Mitä minun tulee tehdä jos valaisimeni on pitkiä aikoja käyttämättä?
Mikäli valaisin on pitkään käyttämättä, esimerkiksi kesäaikana, huolehdi ettei paristökäyttöiseen valaisimeen jää paristoja paikalleen. Paristot saattavat vuotaa käyttämättömässä valaisimessa ja vahingon huomaa pahimmillaan vasta syksyllä, juuri kun lampulle olisi tarvetta. Myös akkukäyttöisissä valaisimissa irtoakku kannattaa poistaa valaisimesta pitkän säilytyksen ajaksi, mutta lataathan akun ensin täyteen.
Millainen lamppu poikkeusoloihin varautumiseen kannattaisi hankkia?
Suosittelemme otsavalaisinta jossa on Dual Power ominaisuus, eli normaalisti akkukäyttöinen otsavalo, joka esim. pidemmän sähkökatkon aikana toimii myös tavallisilla paristoilla. Esimerkiksi Ledlenser MH4 on ladattava, luotettava otsalamppu, jota voi käyttää akulla, tai AA 1.5V alkaliparistolla. MH4 otsalamppu on monikäyttöinen, se jättää kätesi vapaaksi, mutta se voidaan myös irroittaa pääpannasta ja käyttää käsivalaisimena. Erinomainen valaisin arkipäiväiseen käyttöön, mutta myös poikkeusoloihin varautumiseen. Mikäli mielummin käytät kuitenkin perinteistä taskulamppua, suosittelemme esimerkiksi P7R core tai P17R core käsivalaisimia. Näissä, sekä muutamissa muissa käsivalaisinmalleissa voidaan kytkeä päälle hätätilatoiminto. Tämä tarkoittaa sitä, että lamppu syttyy automaattisesti sähkökatkon sattuessa kun sähkövirta lataukseen katkeaa, tai että valaisin syttyy heti, kun se otetaan pois latausasemasta / latauksesta.
Taskulamppuni toimii oudosti, mitä teen?
Jos Ledlenser Work-, tai Core -käsivalaisin ei toimi toivotulla tavalla esim. palaa vain yhdellä valoteholla, valaisin voidaan resetoida tehdasasetuksiin.
Valaisin napsautetaan päälle jonka jälkeen painetaan heti uudestaan kytkintä ja pidetään pohjassa 8 sekuntia -> kytkimen valo vilkahtaa 2 kertaa punaisena -> lopetetaan painaminen -> aletaan painamaan kytkintä uudestaan ja pidetään pohjassa 5 sekuntia -> 5 sekunnin jälkeen kytkin vilkuttaa 4 krt punaista valoa --> valaisin on resetoitu tehdasasetuksiin.
Pitää muistaa myös se että valaisimessa on muistitoiminto, eli valaisin alkaa palamaan aina sillä teholla millä se on sammutettu. Valotehoja voi säätää kun 2 sekunnin sisään napsuttaa käyttökytkintä.
Mistä löydän tietoa Ledlenserin teknologiasta, valaisinten ominaisuuksista tai valaisinsanastosta?
Kiinnostavaa tietoa Ledlenserien tekniikasta ja valaisimista löydät hyvin sivulta Ledlenserin ylivoimainen teknologia. Löydät vastauksen esim. kysymyksiin "Mitä tarkoittaa lumen?" tai "Mitä tarkoittaa lampun ip-luokitus?"
Milloin ja miten voin lähettää valaisimeni huoltoon?
Mikäli valaisimessa on takuu voimassa, eikä vian syy ole esimerkiksi päällä oleva kuljetuslukko tai tyhjentyneet paristot, voit lähettää valaisimen takuuhuoltoon. Pakkaa valaisin huolellisesti postiin.
Takuuhuollon osoite: Nordic Trail Oy, PL 2227, 96201 Rovaniemi
Rekisteröityjen Ledlenser -valaisinten takuu on 7 vuotta ostopäivästä lukien. Rekisteröimällä valaisimen netissä ja käyttämällä tuotteen pakkauksesta löytyvää yksilöllistä koodia, tulee 7 vuoden takuu voimaan. Rekisteröimättömien Ledlenser tuotteiden takuu on kaksi vuotta (vanhemmissa malleissa 5 vuotta, tarkemmat tiedot löytyvät tuotepakkauksesta). Ledlenser K-sarjan sekä Solidline malliston takuu on 2 vuotta. Takuu kattaa valmistusvirheestä aiheutuneet viat. Takuu ei kata paristoja. Aina ennen valaisimen lähettämistä testaa valaisimen toiminta uusilla paristoilla tai täyteen ladatuilla akuilla. Tarkista myös ovatko akku/paristot vuotaneet. Kaikkia vuototapauksia takuu ei korvaa, ne käsitellään jokainen tapauskohtaisesti. Jos tuote on jäänyt puristuksiin, sulanut kuumuudessa, vika johtuu valaisimen likaantumisesta tai vastaavasta, ei takuu korvaa ko. tuotetta. Mikäli tuotteeseen ei löydy varaosia, voidaan tuote korvata uudella vastaavalla tuotteella.
Kirjoita aina mukaan selkeä saate, josta ilmenee:
1. Mikä tuotteessa on vialla
2. Lähettäjän nimi, osoite ja puhelinnumero tai sähköpostiosoite.
3. Palautustiedot, mikäli erit kuin lähettäjällä.
Liitä myös mukaan ostokuitti josta ilmenee valaisimen ostopäivä.
Halutessasi voit tulostaa tästä huoltosaatteen.
Lisätietoja huoltoon liittyvistä asioista saatte arkisin klo 8.00 – 16.00 puhelimitse numerosta 0207 310 435 tai sähköpostitse osoitteesta huolto(at)nordictrail.fi